Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.09.2010 12:13 - Гениалният. Лудият. Новият. Ray Caesar...
Автор: marishka Категория: Изкуство   
Прочетен: 1377 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 26.09.2010 12:48


„Роден съм в Лондон, Англия, на 26 октомври 1958 г, най-малкият от четири деца, и за голяма изненада на родителите ми – куче.
image
Тези злощастни събития скоро бяха преглътнати от семейството ми и никога повече не бяха споменати в присъствието на учтивите ни гости.
image

image
Като юноша бях доста шумен, което бе нещо съвсем естествено за породата ми, но пък се отличавах и с изтънчен усет към изкуствата, което показваха безчетните ми рисунки по всичко наоколо, включително вратите и подовете на всяка стая от малката ни къща. След една свада с нетолерантните ни съседи обаче, бяхме принудени да се преместим в Канада и Торонто стана новият ми дом....“

image

image

image

image


***

„Не бих могъл да кажа, че в живота на едно куче има много моменти, които биха се нарекли „повратни“. Моят обаче настъпи , когато, като подарък получих 12-инчова марионетка, облечена в евтина военна униформа, марка „Джи Ай Джоузеф“.
image

image

image

image

Аз от своя страна я нарекох Стенли Мълвер и веднага я уволних от службата й в пехотата. Майка ми ми помогна и заедно започнахме да й шием малки бизнес котюмчета и всекидневно облекло от старите коледни дрехи с избродирани светци и снежни човеци, обувки от станиол, както и един разкошен костюм за сафари, направен от стегната изкуствена коприна, която блестеше като злато на слънчева светлина. Това бе доста преди да започна да й правя перуки от сив пластилин...“
image

image

image

***

„През годините съм се подвизавал в много професионални сфери: посещавал съм специализирани класове и различни арт колежи, проектирал съм ужасни сгради в ателиета по архитектура, работил съм още в студия по дигитален дизайн, правил съм подозрителни компютърни игри за залагане, занимавал съм се и с компютърно моделиране, дигитална анимация и визуални ефекти в киното.
image

image

image

Така стана, че пожънах няколко награди и изведнъж бях завлечен в ликьорения свят на лимузините и дефилетата по червените килими на Пасадена, носейки странни, вмирисани, взети под наем костюми...“

image
***

„Нещата се промениха и слънчевите години свършиха. Промяната ми започна, когато една вечер Майка ми ме посети, което бе доста необичайно, имайки предвид, че бе починала преди няколко месеца, станала жертва на цигарите, които така и на можа да откаже.

image

image

Когато се обърнах бавно, на стената видях дясната страна на лицето й, облято в светлина, с ръка опитваща се да я възпре, сякаш се извиняваше, че я просмукваше през себе си. Бяха изказани думи за бездънните заешки дупки, а на мен ми бяха показани галерии с творби, които трябваше да бъдат мои. Майка ми не бе първото ми видение и, сигурен съм, няма и да е последното...“

image

image

***

“В момента живея в тухлена къща, заедно с прекрасната си съпруга Джейн и един койот, нарчен Бони. Обичам да ям авокадо и всъщност изобщо не възразявам, че съм куче.“

Рей Сезар*
image
А сега малко от мен.

С чиста съвест мога да кажа, че този гениален ум, попаднал ми съвсем случайно, би могъл да се постави редом до най-големите художествени съкровища, раждали се през последните 150 години.

В редкия му талант и огромното въздействие на творбите върху незащитените сетива на всички нас, скромните, ежедневни люде, надявам се вече сте уверили и сами.
image

image

image


Може би, единственият адекватен паралел, който бихме могли да направим, е този между него и гениалния шизофреник Луис Карол (въпреки че той е писател), и то не заради типичния викториански почерк, с който са изобразени сюрреалистичните му образи, а заради същото тънко, неуловимо и мощно усещане, че ни очаква нещо мистично, необикновено и голямо, решим ли да влезем в заешката дупка.

И като стана дума за шизофрения, Рей твърди, че голяма част от картините му са проекции на халюцинациите, които получава през целия си живот.

"Ученият използва рационалното, за да обясни неговия свят и то е много важен инструмент за доказване на света около него. Аз пък използвам "ирационалното", както правят доста артисти, като своя най-важен инструмент. Ирационалното също съществува!"

image
И още нещо: Жената. Така разнолика и толкоз непонятна. Жената е началото и краят. Жената е светата добродетел и сладката порочност. Жената – създателката на живота. Жената – жестокият каторжник. Внимавай как я докосваш: от теб зависи дали ще те дари с райската наслада или ще прободе сърцето ти с демоничния си шип. Жената – загадката, мистиката, вещицата. Жената – майката, светицата, животът. Жената – парадоксът.

За повече информация посетете www.raycaesar.com.

image


*Ray Caesar. Случва се да го превеждат като Рей Цезар или Рей Сийзър. По-благозвучното си изберете вие.



Тагове:   новият,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: marishka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 228126
Постинги: 82
Коментари: 141
Гласове: 278
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930